TIEDOTTEET 2011

KENNELLIITON UUSI JALOSTUSSTATEGIA EDISTÄMÄÄN ROTUKOIRIEN TERVEYTTÄ

Espoo, 30.11.2011 - Kennelliitto käynnistää lisätoimet edistääkseen rotukoirien terveyttä. Uusi jalostusstrategia hyväksyttiin Kennelliiton valtuustossa marraskuun lopussa. Rotujärjestöistä koostuva valtuusto sitoutui noudattamaan kymmenen kohdan tavoiteohjelmaa, jonka mukaisesti jalostetaan terveempiä koiria.

Kennelliiton valtuusto eli rotujärjestöjen edustajat vahvistivat kokouksessaan marraskuun lopulla Suomen Kennelliiton jalostusstrategian, joka koskee kaikkia koirarotuja. Uudella jalostusstrategialla tähdätään siihen, että koirat olisivat jatkossa terveempiä. Jalostusstrategia sisältää 10 kohdan tavoiteohjelman sekä kevätvaltuustossa 2012 käsiteltävän toimenpideohjelman. Tavoiteohjelma tulee voimaan 1.1.2012.

Tavoiteohjelma SKL ry:n sivuilla.

SUOMEN KÄÄPIÖPINSERIT RY ROTUJÄRJESTÖKSI 1.1.2012 ALKAEN

Suomen Kääpiöpinserit ry toimitti kesällä 2011 rotujärjestöanomuksen Kennelliittoon. Kennelliiton hallitus päätti kokouksessaan 25.8.2011 esittää valtuustolle hyväksyttäväksi Suomen Kääpiöpinserit ry:n rotujärjestöanomusta siten, että Suomen Kääpiöpinserit ry:llä on läsnäolo-ja puheoikeus valtuuston kokouksissa valtuustokauden 2011-2013 aikana.

Suomen Kennelliiton valtuusto on kokouksessaan 27.11.2011 hyväksynyt anomuksen Kennelliiton hallituksen esityksen mukaisesti.