TIEDOTTEET 2012

YHDISTYKSEN UUSITUT SÄÄNNÖT VOIMAAN 7.11.2012

Yhdistyksen uusitut ja kevätkokouksessa 20.2.2011 hyväksytyt säännöt on käsitelty ja rekisteröity Patentti- ja Rekisterihallituksessa 7.11.2012. Samaisella päivämäärällä uusitut säännöt ovat astuneet voimaan.

Uusitut säännöt

Uusitut säännöt postitetaan jäsenille seuraavan jäsenkirjeen yhteydessä.

KENNELLIITON POLVILUMPIOLUKSAATIO-OHJETTA TÄSMENNETTY

Kennelliitto on täsmentänyt vuoden 2012 alusta voimaan tullutta Polvilumpioluksaatio-ohjetta. Ohjeen mukaan alle kolmen vuoden ikäiselle koiralle annettu lausunto on voimassa kaksi vuotta. Mikäli koira on tutkimushetkellä täyttänyt kolme vuotta, ei tutkimusta tarvitse uusia.
Alle 3-vuotiaalle koiralle ennen 1.1.2011 tehty polviluksaatiotutkimus on ollut voimassa 31.12.2012 asti. Vuonna 2011 alle 3-vuotiaille koirille tehdyistä polvitutkimuksista ainoastaan alkuvuoden tutkimukset ovat tällä hetkellä vanhentuneet.

Uutinen Kennelliiton sivuilla.
Kennelliiton polvilumpioluksaatio-ohje

KEVÄTKOKOUS 17.3.2012 HÄMEENKOSKELLA

Suomen Kääpiöpinserit ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidetään Hämeenkoskella, Seuralan kahviossa (os. Asikkalantie 1, Hämeenkoski) lauantaina 17.3.2012 klo 13.00. Valtakirjojen tarkistus 12.25-12.55.
Kokouksessa käsitellään yhdistyksen säännöissä § 11 määräämät kevätkokousasiat. Lisäksi kokouksessa käsitellään hallituksen esittämä PEVISA-ohjelma.

Ehdotus 1:
- pentueen molemmilla vanhemmilla tulee olla voimassaoleva, alle 18 kk vanha silmätarkastustulos seuraavin erityisehdoin: koiran, jolla on todettu HC, PRA, linssiluksaatio, tai PHTVL/PHPV aste 2-6, jälkeläisiä ei rekisteröidä.
- pentueen molemmilla vanhemmilla tulee olla voimassaoleva, yli 12 kk iässä annettu polvitarkastustulos seuraavin erityisehdoin: koiran, jolla on todettu patellaluksaatio aste 2-4, jälkeläisiä ei rekisteröidä.

Ehdotus 2:
- pentueen molemmilla vanhemmilla tulee olla voimassaoleva, alle 24 kk vanha silmätarkastustulos seuraavin erityisehdoin: koiran, jolla on todettu HC, PRA, linssiluksaatio, tai PHTVL/PHPV aste 2-6, jälkeläisiä ei rekisteröidä.

Ehdotus 3 (sama kuin nykyinen PEVISA):
- pentueen molemmilla vanhemmilla tulee olla astutushetkellä voimassa oleva, alle 24 kuukautta vanha silmätarkastustulos.
- pentueen molemmilla vanhemmilla tulee olla voimassa oleva, yli 12 kuukauden iässä annettu polvitarkastustulos.

Lisäksi kokouksessa keskustellaan jalostustoimikunnan laatimista rotukohtaisista erityisehdoista. Erityisehdot nähtävillä täällä.

Kokouksessa jaetaan Vuoden Kääpiöpinseri 2011 -kilpailujen palkinnot ja kunniakirjat. Jokaisen kategorian ensimmäinen palkitaan tavarapalkinnolla, lisäksi kolmelle parhaalle jokaisesta kategoriasta jaetaan kunniakirja. Kunniakirjat postitetaan jälkikäteen, jos et pääse paikalle sitä noutamaan, mutta toki toivomme että jokainen palkittava saapuisi paikalle. Tavarapalkintoa ei lähetetä postitse.
Kokouksessa järjestetään myös arpajaiset!

KUTSU SYYSKOKOUKSEEN 21.10.2012

Suomen Kääpiöpinserit ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään sunnuntaina 21.10. klo 13.00 Liikuntamyllyn koulutustilassa, os. Myllypurontie 1, Helsinki. Valtakirjojen tarkistus 12.25-12.55.

Kokouksessa käsitellään yhdistyksen säännöissä § 12 määräämät syyskokousasiat. Tämän lisäksi kokouksessa käsitellään hallitukselle määräaikaan mennessä toimitettu jäsenen esitys sekä esitetään hyväksyttäväksi Suomen Kennelliiton koirarekisteriohjetta täydentävät rotukohtaiset erityisehdot.

Jäsenen esitys
Tarvitaanko kääpiöpinsereille erityisehtoja jalostuksen rajaamiseksi?

Ehdotus 1
Narttu on astutushetkellä 18 kuukautta täyttänyt. Uroksen jälkeläismäärä ei astutushetkellä ylitä 80 rekisteröityä pentua. Jälkeläismäärärajoituksen täyttyessä viimeinen pentue rekisteröidään kuitenkin kokonaan.

Ehdotus 2
Narttu on astutushetkellä 18 kuukautta täyttänyt. Alle 3‐vuotiaan uroksen jälkeläismäärä ei astutushetkellä ylitä 30 rekisteröityä pentua. Alle 6‐vuotiaan uroksen jälkeläismäärä ei astutushetkellä ylitä 60 rekisteröityä pentua. Yli 6-vuotiaan uroksen jälkeläismäärää ei ole rajattu. Jälkeläismäärärajoitusten täyttyessä viimeinen pentue rekisteröidään kuitenkin kokonaan.

Ehdotus 3
Narttu on astutushetkellä 18 kuukautta täyttänyt. Yli 3-vuotiaan uroksen jälkeläismäärää ei ole rajattu. Alle 3‐vuotiaan uroksen jälkeläismäärä ei astutushetkellä ylitä 30 rekisteröityä pentua. Jälkeläismäärärajoituksen täyttyessä viimeinen pentue rekisteröidään kuitenkin kokonaan.

Mikäli jäsenen esitys ei saa yksinkertaista enemmistökannatusta esitetään hyväksyttäväksi ehdotus 1. Mikäli ehdotus 1 ei saa yksinkertaista enemmistökannatusta esitetään hyväksyttäväksi ehdotus 2. Mikäli ehdotus 2 ei saa yksinkertaista enemmistökannatusta esitetään hyväksyttäväksi ehdotus 3. Myös ehdotus 3 tarvitsee yksinkertaisen enemmistökannatuksen.

Rotukohtaisiin erityisehtoihin liittyvän kyselylomakkeen vastaukset ovat nähtävillä yhdistyksen kotisivuilla ennen syyskokousta.

Kokouspaikan pysäköintialue on ns. liikuntahallin takana, kehä-I:n puolella. Jos tulet kehä-I:n suunnasta pääset pysäköintialueelle ajamalla Myllypurontietä Liikuntamyllyn ohi ja tämän jälkeen käännyt seuraavasta liittymästä oikealle Ryynikujalle.

TERVETULOA!

YLIMÄÄRÄINEN YLEISKOKOUS 30.6.2012

KUTSU YLIMÄÄRÄISEEN YLEISKOKOUKSEEN
Suomen Kääpiöpinserit ry:n ylimääräinen yleiskokous pidetään Helsingissä Liikuntamyllyn koulutustilassa, os. Myllypurontie 1, Helsinki lauantaina 30.6.2012 klo 12.00. Valtakirjojen tarkistus 11.25-11.55.
Kokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

1. Kokouksen avaus ja päätösvaltaisuus
2. Valitaan kokoukselle puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjan tarkastajaa sekä ääntenlaskijat
3. Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
4. Esityslistan hyväksyminen
5. Esitetään toiminnantarkastajien lausunto sekä tilinpäätös vuodelta 2011
6. Vahvistetaan tilinpäätös
7. Päätetään vastuuvapauden myöntämisestä hallitukselle ja muille tilivelvollisille
8. Muut esille tulevat asiat, joista voidaan keskustella, mutta päättää vain yksimielisellä päätöksellä
8.1. Keskustelu rotukohtaisista erityisehdoista
9. Kokouksen päättäminen

Ylimääräisessä yleiskokouksessa jatketaan keskustelua jalostustoimikunnan laatimista rotukohtaisista erityisehdoista. Muu aiheeseen liittyvä materiaali tulossa piakkoin yhdistyksen sivuille.

Kokouskutsu julkaistaan myös Snautseri-Pinseri-lehdessä 2/2012.

TERVETULOA!

YHDISTYS ALLEKIRJOITTANUT SOPIMUKSEN PERINTÄTOIMISTON KANSSA

Yhdistys on 10.7.2012 allekirjoittanut sopimuksen perintätoimiston kanssa.
Yhdistyksen eräpäivän jälkeen lähettämään maksumuistutukseen lisätään muistutusmaksu ja jatkossa mikäli muistutulaskuja ei makseta ajallaan, ne siirretään yhdistyksen tekemän sopimuksen mukaisesti perintään.

KOIRAMME-LEHDEN JOULUILMOITUS

Hyvä kääpiöpinseri-kasvattaja!

Koiramme -lehden kasvattajien jouluilmoitusten jättöaika lähestyy. Ilmoitusten tulee olla Koiramme -lehden toimituksessa 15.10.2012.

Jos haluat tietosi kääpiöpinserikasvattajien yhteisilmoitukseen, toimittaisitko ystävällisesti alla olevat tiedot yhdistyksen sihteerille 8.10.2012 mennessä.

• kennelnimi (jos on)
  • kasvattajan nimi ja kotipaikkakunta
  • puhelinnumero
  • sähköpostiosoite
  • kotisivuosoite

Ilmoituksen hinta on max. 25 euroa/jäsenkasvattaja. Yhdistys maksaa mahdollisen erotuksen.
Ilmoituksen laskutus tapahtuu vuoden 2013 puolella.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset:
Mira Alakoski, skpin.sihteeri(at)gmail.com

PALSTANPITÄJÄ HAKUSESSA!

Olisiko sinulle kiinnostusta aloittaa Snautseri-Pinseri -lehden Kääpiöpinserit -palstan palstanpitäjänä?
Ota rohkeasti yhteyttä: hallitus(at)skpin.com.

Suomen Kääpiöpinserit ry kiittää Sonja Niemelää kuluneista vuosista ja työstä kääpiöpinserien hyväksi!

ROTUJÄRJESTÖN ESITTELYPISTE 8.-9.12.2012

Suomen Kääpiöpinserit ry on varannut rotujärjestön esittelypisteen Voittaja –näyttelyiden yhteydestä 8.-9.12.2012.
Esittelypisteellä on esillä kansio, johon kokoamme rotumme kasvattajesittelyjä. Mikäli haluat mukaan uuden esittelyn, niin toimittaisitko max. kaksi (2) A4:n kokoista sivua 30.11.2012 mennessä, joko sähköpostitse: paivi.silen(at)gmail.com

tai postitse:
Päivi Silén
Tynninharjuntie 29
08700 Lohja

Jos laitat esittelysi tulemaan sähköisesti, niin se olisi hyvä olla joko .doc (docx) tai .pdf –muodossa. Mikäli emme saa kasvattajalta uusittua esittelyä, niin käytämme esittelypisteellä mahdollisesti kansiossa olevaa vanhaa esittelyä.
Mukaan otetaan Suomen Kääpiöpinserit ry:n jäsenten kasvattajaesittelyt.

OSALLISTU VUODEN KÄÄPIÖPINSERI 2012 -KILPAILUUN

Kilpailun kategoriat ovat:

• Vuoden Kääpiöpinseri
  • Vuoden VSP
  • Vuoden Veteraani
  • Vuoden Kasvattaja
  • Vuoden TOKO-kääpiöpinseri
  • Vuoden TOKO-tulokas
  • Vuoden Agilitykääpiöpinseri
  • Vuoden Agilitytulokas

Kilpailun säännöt löydät yhdistyksen sivuilta, lomakkeet -välilehdeltä.

Osallistuaksesi kilpailuun täytä sivuilla oleva lomake ja toimita se tarvittavine liitteineen 11.1.2013 mennessä. Kilpailuun otetaan mukaan ainoastaan Suomen Kääpiöpinserit ry:n jäsenyyden aikana saavutetut tulokset.

Huom! Näyttelytulosten mukana tulee toimittaa kopio omistajatodistuksesta, mikäli koiran omistajaa ei pysty todentamaan KoiraNetistä.

Näyttelytulokset toimitetaan postitse (EI sähköpostilla):
Mari Kesti
Verkkotie 10 as 5
04400 Järvenpää

Toko-ja agilitytulokset toimitetaan postitse tai sähköpostitse:
Tarja Tuovinen
Haukilahdenranta 21 D 36