TIEDOTTEET 2015

ULKOMAALAISET NÄYTTELYARVOSTELUT TULOSJULKAISUIHIN

Yhdistyksellä on tällä hetkellä työn alla kuluvan vuoden (2015) tulosjulkaisu. Mikäli haluat koirasi ulkomaisen arvostelun ja tuloksen näkyvän tulosjulkaisussa, ole hyvä ja toimita arvosteluista kopiot Sadulle, skpin.rahastonhoitaja(at)gmail.com .

Vuoden 2015 tulosjulkaisu pyritään saamaan valmiiksi kevään 2016 aikana.

OSALLISTU VUODEN KÄÄPIÖPINSERI 2015 -KILPAILUUN

Kilpailussa mukana seuraavat kategoriat:

• Vuoden Kääpiöpinseri
  • Vuoden Veteraani
  • Vuoden Kasvattaja
  • Vuoden Agilitykääpiöpinseri
  • Vuoden Agilitytulokas
  • Vuoden Rally-toko -kääpiöpinseri
  • Vuoden Rally-toko -tulokas
  • Vuoden Toko-kääpiöpinseri
  • Vuoden Toko -tulokas
  • Muut viralliset koemuodot

Kilpailun säännöt näyttelyiden osalta löydät täältä ja eri koemuotojen osalta täältä.
Kilpailulomakkeet löytyvät LOMAKKEET -välilehdeltä.
Mikäli et saa lomakkeita auki, otathan ystävällisesti yhteyttä webmaster(at)skpin.com

Osallistuaksesi kilpailuun täytä sivuilla oleva lomake ja toimita se tarvittavine liitteineen 11.1.2016 mennessä. Kilpailuun otetaan mukaan ainoastaan Suomen Kääpiöpinserit ry:n jäsenyyden aikana saavutetut tulokset.

Vuoden Kääpiöpinseri ja Vuoden Veteraani -kilpailujen pisteet lasketaan yhdistyksen toimesta automaattisesti vuoden 2015 osalta, joten niihin ei tarvitse erikseen ilmoittautua. Kasvattajakilpailuun pyydämme ilmoittamaan kasvattajaryhmien sijoitukset (myös 2 KP jne.) osoitteeseen: skpin.sihteeri(at)gmail.com.

Agilityn osalta tulokset toimitetaan postitse tai sähköpostitse:
Miia Kallio
Messinkitie 2 P
miia.kallio(at)kolumbus.fi

Tokon, rally-tokon ja muiden koemuotojen osalta tulokset toimitetaan postitse tai sähköpostitse:
Sanna Karumaa
Yrttimaankuja 9 D
sanna.karumaa(at)gmail.com

KALENTERI VUODELLE 2016

Vuosikalenteriin 2016 tulevat kuvat on nyt valittu sivuilla järjestetyn äänestyksen perusteella.
Kalenteriin tulevat kuvat löytyvät täältä.
Kuvaäänestyksessä 20 eniten ääniä saanutta kuvaa.
Onnea kaikille äänestyksessä pärjänneille ja suuret kiitokset vielä kaikille kuvia lähettäneille vaivannäöstä.

*******************************************************************************
TILAA VUOSIKALENTERI 2016 YSTÄVÄLLE JOULULAHJAKSI!

Vuosikalenteria 2016 voit tilata laittamalla viestiä osoitteeseen: kerhotuotteet(at)skpin.com. Kirjoita viestiin mukaan nimesi ja kalenterin toimitusosoite.
Kalenterin hinta on 10 € / kpl (sis. postikulut).

*******************************************************************************

KOIRAMME -LEHDEN JOULUILMOITUS 2015

""
Joulu lähestyy ja Suomen Kääpiöpinserit ry pyrkii julkaisemaan jälleen jäsenkasvattajiemme yhteisen joulutervehdyksen Koiramme -lehdessä. Yhteinen joulutervehdys toteutetaan mikäli mukaan saadaan vähintään 20 jäsenkasvattajaa.

Mikäli haluat osallistua, ilmoita alla olevat tiedot viimeistään 26.10.

• Kennelnimi
  • Kasvattajan nimi
  • Paikkakunta
  • Sähköpostiosoite
  • Puhelinnumero
  • www-osoite

Ilmoituksen hinta on max. 25 euroa/jäsenkasvattaja. Yhdistys maksaa mahdollisen erotuksen. Ilmoituksen laskutus tapahtuu vuoden 2016 puolella. Tiedustelut ja ilmoittautumiset: Mira Alakoski, skpin.sihteeri(at)gmail.com.

SINUSTAKO UUSI PALSTANPITÄJÄ?

Olisiko sinulle kiinnostusta aloittaa Snautseri-Pinseri -lehden Kääpiöpinserit -palstan palstanpitäjänä?
Mikäli mielenkiintosi heräsi ota rohkeasti yhteyttä: hallitus(at)skpin.com.

Suomen Kääpiöpinserit ry kiittää Jessica Achanderiä kuluneista vuosista ja työstä kääpiöpinserien hyväksi!

KUVIA VUOSIKALENTERIIN 2016

Suomen Kääpiöpinserit ry on jälleen teettämässä kääpiöpinseriaiheista seinäkalenteria vuodelle 2016.

Saimme tänä vuonna huiman määrän erilaisia valokuvia, suuret kiitokset niistä kaikille kuvia lähettäneille!

Valokuvaäänestys on nyt päättynyt. Kalenteriin tulevat kuvat julkaistaan piakkoin.

12.9. hallituksen kokouksessa suoritettiin viiden vuosikalenterin 2016 arvonta kaikkien kuvia äänestäneiden kesken. Onnetar suosi seuraavia:
Arja-Leena Tiimo
Piia Viinikainen
Henna Uotila
Tanja Hakulinen
Arja Katisko

ONNEA VOITTANEILLE!
Kalenterit toimitetaan voittaneille postitse.

SYYSKOKOUS 10.10.2015 HYVINKÄÄLLÄ

Suomen Kääpiöpinserit ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään lauantaina 10.10.2015 klo 11.30 Hostelli Palopurossa, os. Jokelantie 349, Hyvinkää. Valtakirjojen tarkistus 10.55-11.25.

KOKOUKSEN ESITYSLISTA
1. Kokouksen avaus
2. Valitaan kokoukselle puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa sekä ääntenlaskijat
3. Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
4. Esityslistan hyväksyminen
5. Vahvistetaan jäsenmaksut vuodelle 2016
6. Vahvistetaan talousarviot vuodelle 2016
7. Vahvistetaan hallituksen ja jalostustoimikunnan toimintasuunnitelmat vuodelle 2016
8. Suoritetaan hallituksen puheenjohtajan vaali
9. Suoritetaan hallituksen edustajien vaali
(erovuoroiset varsinaiset Mira Alakoski, Sari Tevalin ja Mari Kesti, varajäsenet Sanna Nurminen ja Ulla Vaskelainen)
10. Valitaan kaksi toiminnantarkastajaa sekä varatoiminnantarkastaja
11. Esitys päivitetyistä Vuoden Kääpiöpinseri -kilpailun säännöistä
12. Muut esille tulevat asiat, joista voidaan keskustella, mutta päättää vain yksimielisellä päätöksellä.
13. Kokouksen päättäminen

Valmis valtakirjapohja löytyy täältä. Voitte halutessanne käyttää myös omaa valtakirjaa.

Hallitus esittää hyväksyttäväksi päivitetyt Vuoden Kääpiöpinseri-kilpailun säännöt. Päivitetyn version löydät täältä. Muutokset näkyvät tiedostossa punaisella.
Nykyiset ja voimassa olevat säännöt löydät täältä.

Tässä lyhyt kooste sääntöjen päivityksistä:

Jäsenyyttä tarkennettu. Mikäli esitys hyväksytään on jatkossa mahdollisuus liittyä jäseneksi kesken vuotta, maksaa koko vuoden jäsenmaksu ja osallistua kilpailuun koko vuoden osalta.
Vuoden Veteraani -kilpailuun lisätty tulosten vähimmäismäärä (3 kpl). Lisäksi VET EH tuloksesta saatavat pisteet poistetaan.
Vuoden Kasvattaja -kilpailussa varsinaiset- ja lisäpisteet on käännetty toisinpäin. Varsinaisia pistetä saa jatkossa kasvattajaryhmän menestyksen perusteella ja lisäpisteitä kasvattien menestyksen perusteella. Kasvattajaryhmien esittäminen on edellytys kilpailuun osallistumiseen.
Mukaan otetaan Vuoden Pentu -kilpailu vuoden 2016 alusta
Vuoden Näyttelykääpiöpinseri ja Veteraani -kilpailun lisäpisteiden laskemista tarkennettu.

Mikäli näistä herää kysymyksiä, niin ottakaa ystävällisemmin yhteyttä hallitukseen: hallitus(at)skpin.com.

JÄSENEKSI LIITTYMISKAMPANJA

Liittyessäsi Suomen Kääpiöpinserit ry:n jäseneksi ajalla 13.6.2015 – 31.7.2015, saat liittymislahjaksi 5 euron lahjakortin yhdistyksen kerhotuotteisiin. Lahjakortit toimitetaan uusille jäsenille jäsenyyden vahvistamisen jälkeen ja ne tulee käyttää vuoden 2015 loppuun mennessä.

Jäseneksi liittymislomakkeet löydät täältä.

ONGELMIA 1/15 SNAPI-LEHDEN POSTITUKSESSA

Uusimman Snautseri-Pinseri -lehden postituksessa on tapahtunut virhe ja painotalo on käyttänyt postituksessa 4/14 -lehden osoitteistoa uuden osoitteiston toimituksesta huolimatta.

Painotalo on luvannut korvata virheen omalla kustannuksellaan ja toimittaa esim. uusille jäsenille, jotka eivät olleet nyt postituksessa mukana, lehdet jälkitoimituksena. Kaikki varmasti saavat lehden, mutta osa hieman myöhemmin mitä toiset.

KEVÄTKOKOUS 14.3.2015 HÄMEENLINNASSA

Suomen Kääpiöpinserit ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidetään lauantaina 14.3.2015 klo 12.00, Hämeenlinnan Pääkirjaston Keidas –salissa (os. Lukiokatu 2, Hämeenlinna). Valtakirjojen tarkistus 11.30-11.55.

KOKOUKSEN ESITYSLISTA
1. Kokouksen avaus
3. Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
4. Esityslistan hyväksyminen
5. Esitetään hallituksen ja jalostustoimikunnan toimintakertomukset vuodelta 2014
6. Esitetään toiminnantarkastajien lausunto sekä tilinpäätös vuodelta 2014
7. Vahvistetaan tilinpäätös
8. Päätetään vastuuvapauden myöntämisestä hallitukselle ja muille tilivelvollisille
9. Valitaan edustaja Suomen Agilityliiton vuosikokouksiin
10. Esitys Runsauden Sarvi -kertopalkinnon museoimisesta
11. Muut esille tulevat asiat, joista voidaan keskustella, mutta päättää vain yksimielisellä päätöksellä
12. Kokouksen päättäminen

Kokouksessa palkitaan Vuoden Kääpiöpinseri 2014 –kilpailun voittaneet sekä jaetaan kunniakirja jokaisen kategorian kolmelle parhaalle. Viime vuonna kiertopalkinnon saaneita pyydetään palauttamaan ne edelleen jaettavaksi. Kiertopalkintoja ei postiteta.

Huom! Hallitus on päättänyt kokouksessaan 7.3. (3/15) poistaa kierrosta Vuoden Kääpiöpinseri -kilpailun kiertopalkinnot. Hallituksen päätöksellä kiertopalkintopokaalit voivat jäädä niille tahoille, joilla ne tällä hetkellä ovat. Mahdolliset pokaalin kanssa kiertävät kansiot toivottaisiin toimitettavan takaisin yhdistykselle. Kiertopalkintojen sijasta jatkossa jokaisen kategorian voittaja palkitaan omaksi saatavalla palkinnolla.

Kokouksen jälkeen pidetään keskustelutilaisuus varvasanomaliasta. Paikalla erikoistuomari Hilkka Salohalla.

Kevätkokouksen materiaalit:
Esityslista
Toimintakertomukset 2014
Tuloslaskelma ja tase

VUODEN KÄÄPIÖPINSERI -KIERTOPALKINNOISTA

Suomen Kääpiöpinserit ry:n hallitus on päättänyt kokouksessaan 7.3. (3/15) poistaa kierrosta Vuoden Kääpiöpinseri -kilpailun kiertopalkinnot. Hallituksen päätöksellä kiertopalkintopokaalit voivat jäädä niille tahoille, joilla ne tällä hetkellä ovat. Mahdolliset kiertopalkintojen mukana kiertävät kansiot toivottaisiin kuitenkin palautettavan yhdistykselle. Kansiot arkistoidaan ja jatkossa pyritään keräämään esittelyjä voittaneista yhdistyksen kotisivuille.

Jatkossa Vuoden Kääpiöpinseri -kilpailun jokaisen kategorian voittaneet palkitaan omaksi saatavalla palkinnolla.

ONGELMIA LOMAKKEISSA

Yhdistyksen sivuilla olevissa lomakkeissa on havaittu viime viikonlopun aikana ongelmia. Ilmeisesti mikään lomake ei suostu lähettämään täytettyjä tietoja. Todistettavasti toiminut viimeksi 12.2. aamulla, joten mikäli olet yrittänyt tämän jälkeen lähettää, niin todennäköisesti tiedot eivät ole meitä tavoittaneet.
Yritämme parhaillaan selvittää asiaa.

Kiireellisissä pentu- ja kasvattajalistaa koskevissa asioissa ottakaa yhteyttä: webmaster(at)skpin.com.

Jäsenasioissa: jasenasiat(at)skpin.com.

*muoks. 17.2. Lomakevika korjattu!

PATOLOGISEN TUTKIMUKSEN TUKEMINEN

Yhdistys tukee terveen, yllättäen kuolleen, alle 8-vuotiaan (alaikäraja 7 vkoa) koiran patologista tutkimusta maksamalla tutkimuksen kokonaisuudessaan. Maksu suoritetaan ruumiinavauspöytäkirjaa sekä maksukuittia vastaan. Patologisen tutkimuksen tulosten tulee olla yhdistyksen käytössä. Kuolinsyytutkimus suositellaan tehtävän Helsingin Yliopiston patologian laitoksella mahdollisimman kattavan raportin aikaansaamiseksi. Lisätietoja ruumiin lähetys-/pakkausohjeista saat Pieneläinsairaalan ajanvarausnumerosta, puh. 02941 57201. Helsingin Yliopistossa suoritettavan ruumiinavauksen hinta on tällä hetkellä 102,86€ (ilman tuhkauskuluja). Yhdistys ei korvaa koiran mahdollisia tuhkauskuluja, mutta korvaa toimituskulut kokonaisuudessaan.

Mikäli koirasta on annettu geeniverinäyte Hannes Lohen DNA-pankkiin, pyydämme ottamaan heti yhteyttä myös Lohen tutkimusryhmään tiedon välittämiseksi ja mahdollisten lisäohjeiden saamiseksi. Joissain tapauksissa tutkimusryhmä voi korvata ruumiinavauksen. Yhteystiedot löydät osoitteessa www.koirangeenit.fi.

Kuolinsyyn selvitys on tarpeen, kun koira kuolee yllättäen ilman selitystä. On myös mahdollista, että koiran epäillään sairastaneen jotain perinnöllistä sairautta, joka voidaan varmistaa vain kuoleman jälkeisessä patologin tutkimuksessa. Epäselvien kuolemantapausten selvitys palvelee sekä koiran omistajaa, kasvattajaa ja mahdollisesti myös koko rotua.

Tutkimuksen tukeminen kokonaisuudessaan on voimassa vuoden 2015 loppuun.
Korvaukset rahastonhoitajalta maksukuittia vastaan. Ruumiinavauspöytäkirjan kopio tulee toimittaa yhdistyksen jalostustoimikunnalle. Lisätiedot tarvittaessa: jalostus(at)skpin.com

SNAUTSERI-PINSERI -LEHDEN YHTEYSTIEDOT JA AINEISTOPÄIVÄT

Aineistoa Snautseri-Pinseri -lehteen voit lähettää:

• Päätoimittaja Johanna Komulainen, toimitus(at)snautseripinserilehti.com
  • Palstanpitäjä Jessica Achander, hessi_1(at)hotmail.com

Mikäli haluat esitellä lehdessä itsesi, kääpiöpinserisi tai lajisi tai sinulla on jokin muu juttuvinkki Snautseri-Pinseri -lehteen, niin otathan rohkeasti yhteyttä hallitukseen: hallitus(at)skpin.com. Valmiita lehtijuttuja voit lähettää myös suoraan lehden päätoimittajalle.

Snautseri-Pinseri -lehden aineistopäivät 2015

• 1/15, 6.2.2015/13.2.2015. Lehti ilmestyy noin vkolla 12.
  • 2/15, 17.4.2015/24.4.2015. Lehti ilmestyy noin vkolla 24.
  • 3/15, 7.8.2015/15.8.2015. Lehti ilmestyy noin vkolla 38.
  • 4/15, 9.10.2015/16.10.2015. Lehti ilmestyy noin vkolla 50.

Aineistopäivissä ensimmäinen on palstanpitäjän sekä ilmoitusaineiston aineistopäivä ja jälkimmäinen päätoimittajan aineistopäivä.

Lehden yhteystiedot, vanhat esittelyt sekä muuta tietoa löydät lehden kotisivuilta: http://www.snautseripinserilehti.com/

JÄSENTIETOJEN PÄIVITYS

Suomen Kääpiöpinserit ry pyrkii parantamaan jäsenistön tiedottamista ja tarkoituksena olisi saada sähköpostitse tapahtumien ja muiden tärkeiden asioiden tiedottaminen toimivaksi. Tähän tarvitsemme kuitenkin jäsenistöltä ajantasaiset sähköpostiosoitteet! Valitettavan monella on tällä hetkellä vanhentunut sähköpostiosoite.
Mikäli epäilet, että tietosi ovat vanhentuneet, ilmoitathan uudet: jasenasiat(at)skpin.com.

LIITY YHDISTYKSEN JÄSENEKSI

Etkö vielä ole Suomen Kääpiöpinserit ry:n jäsen?
Liity Suomen Kääpiöpinserit ry:n jäseneksi tammikuussa 2015 ilman liittymismaksua.

Maksa jäsenmaksu 25e (norm. 30e), täytä ja lähetä yhdistyksen nettisivulla oleva kaavake tai tulosta, täytä ja lähetä postitse paperinen kaavake. Sähköinen liittymiskaavake löytyy täältä.

Kaikkien 1.1.-31.1.2015 välisenä aikana liittyneiden kesken arvotaan viisi (5) Suomen Kääpiöpinserit ry:n vuosikalenteria 2015! Arvonta suoritetaan 31.1.2015 hallituksen kokouksessa.