TIEDOTTEET 2016

OSALLISTU VUODEN KÄÄPIÖPINSERI 2016 -KILPAILUUN

OSALLISTU VUODEN KÄÄPIÖPINSERI 2016 -KILPAILUUN!

Kilpailussa mukana seuraavat kategoriat:

• Vuoden Kääpiöpinseri
  • Vuoden Veteraani
  • Vuoden Pentu
  • Vuoden Kasvattaja
  • Vuoden Agilitykääpiöpinseri
  • Vuoden Agilitytulokas
  • Vuoden Rally-toko -kääpiöpinseri
  • Vuoden Rally-toko -tulokas
  • Vuoden Toko-kääpiöpinseri
  • Vuoden Toko -tulokas
  • Muut viralliset koemuodot

Kilpailun säännöt näyttelyiden osalta löytyvät täältä.
Agilityn, rally-tokon, tokon ja muiden koemuotojen osalta säännöt löytävät täältä. Agilityn, tokon, rally-tokon ja muiden koemuotojen kilpailulomakkeet löytävät lomakkeet -välilehdeltä.

Tulokset tulee toimittaa 15.1.2017 mennessä.
Vuoden Kääpiöpinseri ja Vuoden Veteraani -kilpailujen pisteet lasketaan yhdistyksen toimesta automaattisesti vuoden 2016 osalta, joten niihin ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

Kasvattajakilpailuun pyydämme ilmoittamaan kasvattajaryhmien sijoitukset (myös 2 KP jne.) osoitteeseen: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Laittakaa ilmoittautumisen mukana kasvattajaluokan arvostelukaavakkeet, mikäli mahdollista.

Vuoden Pentu -kilpailun tulokset toimitetaan sähköpostitse: Minna Katiskolle, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Laittakaa vapaamuotoisen kilpailuun ilmoittautumisen mukana pentunäyttelyn arvostelukaavakkeet, mikäli mahdollista.

Tokon, rally-tokon ja muiden koemuotojen osalta tulokset toimitetaan sähköpostitse: Sanna Karumaa Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

1/17 SNAUTSERI-PINSERI -LEHDEN AINEISTOPÄIVÄ

Vuoden ensimmäisen Snautseri-Pinseri -lehden aineistopäivää on aikaistettu!
Lehteen halutut aineistot palstapitäjälle 23.12.2016 ja päätoimittajalle 30.12.2016 mennessä.

Yhteystiedot löytyvät lehden kotisivuilta: http://www.snautseripinserilehti.com/2.

SUOMEN KÄÄPIÖPINSERIT RY LUOPUU JÄSENKIRJEIDEN POSTITTAMISESTA

Postimaksujen jatkuvasti noustessa jäsenkirjeiden postittamisesta aiheutuvista postikuluista on tullut yhdistykselle kohtalaisen suuri kuluerä. Nykyisin myös sähköinen tiedottaminen eri tapahtumista on lisääntynyt roimasti eikä varsinaiselle jäsenkirjeelle nähdä enää niin suurta tarvetta. Tästä syystä hallitus on päättänyt luopua jäsenkirjeiden postittamisesta kokonaan sekä muuttaa myös jäsenmaksun laskutuskäytäntöä merkittävästi vuoden 2017 alusta lähtien.

Tämä tarkoittaa sitä ettei jäsenmaksulaskujakaan enää postiteta. Jäsenmaksun maksamista varten löydät jatkossa oman henkilökohtaisen viitenumerosi sekä maksettavan summan vuoden ensimmäisen lehden takakannesta, oman nimesi oikealta puolelta. Epäselvissä tapauksissa ota yhteyttä jäsensihteeriin.

HUOM! Jäsenkirjeessä aiemmin ollut kevätkokouskutsu tullaan jatkossa julkaisemaan vuoden ensimmäisessä lehdessä. Tästä syystä vuoden ensimmäisen lehden ilmestymistä ja samoin sen aineistopäivää on aikaistettu. 1/17 lehden aineistopäivät ovat 23.12.2016 / 30.12.2016.

KÄÄPIÖPINSEREIDEN EPILEPSIATUTKIMUS

Suomen Kääpiöpinserit ry pyrkii saamaan epilepsian geenitutkimuksen jälleen käyntiin.

Yhdistys tukee verinäytteenottoa epilepsiaa sairastavilta kääpiöpinsereiltä, sekä niiden lähisukulaisilta (jälkeläiset, vanhemmat sekä sisarukset). Tukea maksetaan kuittia vastaan, enintään 20 € / näyte. Tuen maksaminen voimassa vuoden 2017 loppuun asti. Monella eläinklinikalla näytteenotto on ilmainen muun tutkimuksen yhteydessä.

Lisätietoja: jalostus(at)skpin.com

Lisätietoja tutkimuksesta: http://www.koirangeenit.fi/projektit/tutkimusprojektit/neurologiset-sairaudet/epilepsia/

Yhteistyöeläinlääkäriasemat: http://www.koirangeenit.fi/osallistuminen/yhteistyoelainlaakariasemat/

SILMÄTARKASTUSTUKI 2017

Suomen Kääpiöpinserit ry kannustaa tarkistuttamaan iäkkäämpien koirien silmiä.
Hallitus on päättänyt kokouksessaan 5/16 (18.9.2016) jatkaa silmätarkastustuen maksamista ainakin vielä vuoden 2017 loppuun asti.
Yhdistys tukee jäsentensä omistamien kuusi (6) vuotta täyttäneiden koirien 18.9.2016–31.12.2017 välisenä aikana tehtyjä silmäpeilauksia 20 eurolla.
Tukea maksetaan kyseisenä ajankohtana yhden kerran / koira.

Korvaukset rahastonhoitajalta tarkastuskaavakkeen kopiota vastaan.

TIEDOTE KOSKIEN TULEVAA SYYSKOKOUSTA

Suomen Kääpiöpinserit ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään tulevana lauantaina 15.10.2016 Lohjalla.

Toivotamme kaikki yhdistyksen toiminnasta kiinnostuneet yhdistyksemme jäsenet paikalle, sillä jaossa on avoimia hallituspaikkoja! Tällä hetkellä hallituksessa istuvat eivät ole halukkaita jatkamaan enää tulevana vuonna.

Tule mukaan kehittämään Suomen Kääpiöpinserit ry:n toimintaa!

TERVETULOA!

SYYSKOKOUS 15.10.2016 LOHJALLA

Suomen Kääpiöpinserit ry:n sääntömääräinen syyskokous pidetään lauantaina 15.10.2016 klo 12.00 Kässän Talolla, os. Tynninharjuntie 21, Lohja. [kartta]
Valtakirjojen tarkistus 11.25-11.55.

KOKOUKSEN ESITYSLISTA

1. Kokouksen avaus
2. Valitaan kokoukselle puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa sekä ääntenlaskijat
3. Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
4. Esityslistan hyväksyminen
5. Vahvistetaan jäsenmaksut vuodelle 2016
6. Vahvistetaan talousarviot vuodelle 2017
7. Vahvistetaan hallituksen ja jalostustoimikunnan toimintasuunnitelmat vuodelle 2017
8. Suoritetaan hallituksen puheenjohtajan vaali
9. Suoritetaan hallituksen edustajien vaali
(erovuoroiset varsinaiset Satu Tupeli-Kokkonen, Minna Katisko ja Siru Virtanen, varajäsenet Sari Tevalin ja Ulla Vaskelainen)
10. Valitaan kaksi toiminnantarkastajaa sekä varatoiminnantarkastaja
11. Esitys päivitetyistä Vuoden Kääpiöpinseri -kilpailun säännöistä
12. Muut esille tulevat asiat, joista voidaan keskustella, mutta päättää vain yksimielisellä päätöksellä.
13. Kokouksen päättäminen

Valmis valtakirjapohja löytyy täältä. Voitte halutessanne käyttää myös omaa valtakirjaa.

Jäsenen esityksestä hallitus on päättänyt esittää Vuoden Agilitykääpiöpinseri -sääntöihin joukkue piirinmestaruuskilpailujen lisäpisteiden poistoa. Kaikki Kennelpiirit eivät järjestä joukkuekilpailua piirinmestaruuskilpailuissa, eikä tästä syystä kaikilla ole tasavertaista mahdollisuutta kerätä säännöissä määriteltyjä lisäpisteitä.

Kokouksessa hyväksyttävät talousarviot sekä toimintasuunnitelmat pyritään julkaisemaan täällä ennen kokousta!

KOKOUKSESSA ON KAHVITARJOILU!

TERVETULOA!

VUODEN KÄÄPIÖPINSERI 2016 -KILPAILUN VÄLIAIKATIETOJA

NÄYTTELYIDEN OSALTA KILPAILUN VÄLIAIKATIETOJA, TILANNE 9.8.2016

Pistelaskussa ei ole mukana Nokia R 6.8.2016 sekä Kittilä 7.8.2016 tulokset, koska näiden tuloksia ei ollut saatavilla Kennelliiton Omakoirassa pisteiden laskuhetkellä.
Suluissa oleva luku pistemäärän perässä kertoo kuinka monesta eri tuloksesta pistemäärä koostuu (kilpailuun osallistuakseen koiralla tulee olla vähintään 3 tulosta).
HUOM! Kilpailu on ainoastaan yhdistyksen jäsenille, eikä tämän hetkisistä tuloksista ole tarkastettu koirien omistajatietoja eikä siten myöskään omistajien jäsenyyksiä.

Alla olevassa listauksessa urosten, narttujen ja veteraanien tämän hetkinen 10:n kärki sekä kasvattajakilpailun tämän hetkiset tulokset.
Täältä löydät näyttelyiden osalta kaikki tämän hetkiset tulokset.

UROKSET

1. MINIATYYRI SIRKUS GERONIMO JR, 133,0 p.
  2. A'DREAMS BLACK WINNER JR, 114,5 p.
  3. PINSERELLA'S RINALDO ROSSO, 107,0 p.
  4. A'DREAMS BLACK TICO, 94,0 p.
  5. PINSERELLA'S MANIFESTO, 64,5 p.
  6. A'DREAMS BLACK DURACELL, 62,0 p.
  7. A'DREAMS BLACK SISU 61,5 p.
  8. A'DREAMS BLACK XCELL 60,5 p.
  9. PINSERELLA'S DARK VELVET 59,5 p.
  10. A'DREAMS BLACK ECHO 58,0 p.

NARTUT

1. PINSERELLA'S DARLING DIAMOND, 106,5 p.
  2. MILDSTREAM BAD OBSESSION. 81,5 p.
  3. PINSERELLA'S MASTERPIECE, 74,5 p.
  4. PINSERELLA'S KOH-I-NOR, 74,0 p.
  5. ICE STORM EARTHQUAKE, 73,5 p.
  6. EVERLASTING CHANCE AURORA, 69,0 p.
  7. HENNESSI FOR A'DREAMS IZ ZAMKA PRIORA, 58,0 p.
  8. MADE IN LINE FIRST FAITH, 57,0 p.
  9. PINSERELLA'S SOFT VELVET, 55,0 p.
  10. LOVELY BAWLERS CHASING THE SUN 55,0 p.

VETERAANIT

1. PINSERELLA'S MASTERPIECE, 78,0 p.
  2. PINSERELLA'S DARLING DIAMOND, 56,5 p.
  3. PINSERELLA'S MUSTIINA, 56,0 p.
  4. BARON CASTLE VIKING THORA, 45,0 p.
  5. GLAMOURETON VERA WANG, 28,0 p.
  6. MIDNIGHT MOVER'S MY LOYAL STAR, 25,0 p.
  7. PINSERELLA'S PRETTY PEARL 19,5 p.
  8. JEVIL'S KISS KEEPER 18,0 p.
  9. DJOYFULL DJOY GOT TO GO 18,0 p.
  10. AURRA SING WILD AS WIND 18,0 p.

KASVATTAJAT

1. PINSERELLA'S, 119,60 p.
  2. A’DREAMS, 104,25 p.
  3. MILDSTREAM, 58,90 p.
  4. LOVELY BAWLERS, 56,45 p.
  5. ACHINA’S, 31,70 p.
  6. TINY HARRIDAN’S, 19,00 p.
  7. HERZLICH 15,60 p.
  8. BLACK JOKER’S 9,00 p.

JALOSTUKSEN TAVOITEOHJELMAN JA PEVISAN KESKUSTELUTILAISUUS

Rotumme jalostuksen tavoiteohjelma sekä Pevisa -ohjelma ovat tulossa päivitykseen vuonna 2017 ja molemmat esitykset käsitellään ensi vuoden kevätkokouksessa.
Näiden molempien tiimoilta järjestämme kaikille jäsenille avoimen keskustelutilaisuuden. Keskustelutilaisuus pidetään kevätkokouksen jälkeen, eli lauantaina 2.4. klo 14. Paikkana Liikuntamyllyn koulutustila, os. Myllypurontie 1, Helsinki.

Keskustelutilaisuudessa paikalla Kennelliiton jalostustieteellisen toimikunnan puheenjohtaja Kirsi Sainio.

Mikäli et pääse osallistumaan, niin otamme mielellämme vastaan kommentteja ja mielipiteitä perusteluineen myös sähköpostitse: jalostus(at)skpin.com.

Jalostuksen tavoiteohjelmasta toivoisimme saavamme yleisiä mielipiteitä mm. onko parannusehdotuksia, onko huomioitavia sairauksia mitä tulisi mainita, lisättäviä rajoituksia/suosituksia esim. jalostukseen käytettäville yhdistelmille, muita mielipiteitä jne.
Pevisa-ohjelmasta, onko silmätarkastusväli liian lyhyt/pitkä, onko rajoitteet muutoin silmien osalta sopivat/ei-sopivat, onko polvien osalta rajoitteet riittävät/liian tiukat, jotain lisättävää pevisa-ehtoihin, muita mielipiteitä jne.

VUODEN KÄÄPIÖPINSERI -KILPAILUN SÄÄNNÖT

Yhdistyksen yleiskokouksessa 10.10.2015 hyväksyttiin hieman päivitetyt Vuoden Kääpiöpinseri -kilpailun säännöt.

Sääntöjen päivityksessä tarkennettiin hieman kilpailun jäsenkohtaa. Tämä koskee niin näyttelyitä kuin myös eri koemuotoja. Nyt on mahdollista osallistua kilpailuun koko vuoden osalta, vaikka liittyisi jäseneksi kesken vuotta. Tällöin kilpailuun osallistuvan tulee maksaa koko vuoden jäsenmaksu.
Veteraani -kilpailusta erittäin hyvä -laatuarvostelun saaneet poistettiin ja lisäksi myös veteraaneille lisättiin vaatimus vähintään kolmesta tuloksesta. Kasvattaja -kilpailun muutaman vuoden käytössä ollut ensisijaisesti kasvattien menestykseen perustuva laskenta todettiin huonoksi ja palattiin osittain vanhaan laskentamalliin. Eli jatkossa peruspisteet ja edellytys osallistumiseen määritellään kasvattajaryhmien esittämisestä ja niiden sijoituksista, mutta myös yksittäisten kasvattien menestyksestä saa lisäpisteitä. Kaikkien kategorioiden ryhmä- ja BIS-sijoitusten pistetaulukoita on myös hieman muutettu siten, että kansainvälisestä ja erikoisnäyttelystä saa enemmän pisteitä kuin kansallisesta näyttelystä jne.
Lisäksi mukaan otettiin Vuoden Pentu -kilpailu.

Päivitetyt säännöt näyttelyiden osalta löydät täältä ja koemuotojen osalta täältä.

Näyttelyiden osalta pisteet lasketaan automaattisesti myös vuonna 2016. Kasvattajakilpailusta toivomme kuitenkin ilmoitettavan esitettyjen ryhmien 2 KP jne. -sijoitukset. Vuoden Pentu -kilpailuun tulee erikseen ilmoittautua. Ilmoittautumisista lisätietoja vuoden lopulla.

KEVÄTKOKOUS 2.4.2016 HELSINGISSÄ

Suomen Kääpiöpinserit ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidetään lauantaina 2.4.2016 klo 12.00, Liikuntamyllyn koulutustilassa, os. Myllypurontie 1, Helsinki. Valtakirjojen tarkistus 11.30-11.55.

KOKOUKSEN ESITYSLISTA
1. Kokouksen avaus
2 valitaan kokoukselle puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjan tarkastajaa sekä ääntenlaskijat
3. Todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
4. Esityslistan hyväksyminen
5. Esitetään hallituksen ja jalostustoimikunnan toimintakertomukset vuodelta 2015
6. Esitetään toiminnantarkastajien lausunto sekä tilinpäätös vuodelta 2015
7. Vahvistetaan tilinpäätös
8. Päätetään vastuuvapauden myöntämisestä hallitukselle ja muille tilivelvollisille
9. Valitaan edustaja suomen kennelliitto ry:n yleiskokoukseen 27.11.2016
10. Valitaan edustaja sekä henkilökohtainen varaedustaja suomen kennelliitto ry:n valtuustoon kaudelle 2017-2019
11. Valitaan edustaja suomen agilityliiton vuosikokouksiin
13. Kokouksen päättäminen

Kokouksessa palkitaan Vuoden Kääpiöpinseri 2015 –kilpailun voittaneet sekä jaetaan kunniakirja jokaisen kategorian kolmelle parhaalle.

Kevätkokouksen materiaalit tulossa tälle sivulle lähempänä kokousta.

PATOLOGINEN TUTKIMUS

Yhdistys tukee terveen, yllättäen kuolleen, alle 8-vuotiaan (alaikäraja 7 vkoa) koiran patologista tutkimusta maksamalla tutkimuksen kokonaisuudessaan. Maksu suoritetaan ruumiinavauspöytäkirjaa sekä maksukuittia vastaan. Patologisen tutkimuksen tulosten tulee olla yhdistyksen käytössä. Kuolinsyytutkimus suositellaan tehtävän Helsingin Yliopiston patologian laitoksella mahdollisimman kattavan raportin aikaansaamiseksi. Lisätietoja ruumiin lähetys-/pakkausohjeista saat Pieneläinsairaalan ajanvarausnumerosta, puh. 02941 57201. Helsingin Yliopistossa suoritettavan ruumiinavauksen hinta on tällä hetkellä 102,86€ (ilman tuhkauskuluja). Yhdistys ei korvaa koiran mahdollisia tuhkauskuluja, mutta korvaa toimituskulut kokonaisuudessaan.

Mikäli koirasta on annettu geeniverinäyte Hannes Lohen DNA-pankkiin, pyydämme ottamaan heti yhteyttä myös Lohen tutkimusryhmään tiedon välittämiseksi ja mahdollisten lisäohjeiden saamiseksi. Joissain tapauksissa tutkimusryhmä voi korvata ruumiinavauksen. Yhteystiedot löydät osoitteessa www.koirangeenit.fi.

Kuolinsyyn selvitys on tarpeen, kun koira kuolee yllättäen ilman selitystä. On myös mahdollista, että koiran epäillään sairastaneen jotain perinnöllistä sairautta, joka voidaan varmistaa vain kuoleman jälkeisessä patologin tutkimuksessa. Epäselvien kuolemantapausten selvitys palvelee sekä koiran omistajaa, kasvattajaa ja mahdollisesti myös koko rotua.

Tutkimuksen tukeminen kokonaisuudessaan on voimassa vuoden 2016 loppuun.
Korvaukset rahastonhoitajalta maksukuittia vastaan. Ruumiinavauspöytäkirjan kopio tulee toimittaa yhdistyksen jalostustoimikunnalle. Lisätiedot tarvittaessa: jalostus(at)skpin.com

TIEDOTE SILMÄTARKASTUSTUESTA 2016

Suomen Kääpiöpinserit ry kannustaa tarkistuttamaan iäkkäämpien koirien silmiä. Hallituksen päätöksellä on päätetty jatkaa silmätarkastustuen maksamista ainakin vielä vuoden 2016 loppuun.
Yhdistys tukee jäsentensä omistamien kuusi (6) vuotta täyttäneiden koirien 1.1.2016–31.12.2016 välisenä aikana tehtyjä silmäpeilauksia 20 eurolla.
Tukea maksetaan kyseisenä ajankohtana yhden kerran / koira.

Korvaukset rahastonhoitajalta tarkastuskaavakkeen kopiota vastaan.